DLA PRACOWNIKÓW I PRACODAWCÓW
WARTO DBAĆ O ZDROWIE PRACOWNIKÓW

Jak budować satysfakcję pracownika?

 

Ważną kwestią jest otwartość i elastyczność pracodawcy, jego zrozumienie potrzeb pracownika. Ma szerokie spektrum możliwości działania w tym zakresie. Może wspierać pracowników choćby poprzez edukację. Nie powinien zapominać, że pracownicy poza pracą mają również życie osobiste. Po pracy wracają do domu, czują zmęczenie, mają swoje prywatne problemy, rozterki, choroby, wychowują dzieci, etc. Te czynniki mają ogromny wpływ na życie zawodowe, często są przyczyną biernej obecności, a w efekcie wypalenia zawodowego.

 

Chcesz awansować? Najpierw awansuj się sam – w głowie! Zmiana świadomości i nastawienie na rozwój dadzą ci więcej satysfakcji z pracy tu i teraz, a także zwiększą szanse na to, że twój potencjał dostrzegą przełożeni.

 

Dlatego ważne jest, aby pracodawcy nie ignorowali aspektu  życia osobistego swoich pracowników i aby umożliwili im efektywne łączenie go z pracą zawodową. W praktyce wiele organizacji proponuje korzystne rozwiązania w postaci elastycznego czasu pracy dla rodzica, wiele organizacji decyduje się także na firmowy żłobek czy przedszkole, tak aby ułatwić rodzicom łączenie życia zawodowego z prywatnym itp.

 

Ważne jest też dbanie o fizyczny aspekt zdrowia.

 

Pracownicy miewają dolegliwości zależne od specyfiki pracy – problemy z kręgosłupem, wzrokiem, stawami. Pracodawca może nie tylko proponować systematyczne badania zdrowotne, może także z większą uwagą przyjrzeć się warunkom pracy. Czasem wystarczy zmiana foteli na prozdrowotne, czy ekranów komputerowych na nieszkodliwe, by ograniczyć dolegliwości, a co za tym idzie zwiększyć zadowolenie pracownika.

 

Do tego dochodzi ważny aspekt – odżywianie.

 

Warto pracowników uświadamiać na temat zrównoważonej diety, tego jak nią zarządzać, jak zbilansować posiłki w pracy. Przestrzeganie prostych zasad pozwala na bycie bardziej wydajnym – zarówno w pracy fizycznej, jak i biurowej.

 

Jednak najbardziej zasadnym i kluczowym działaniem jest wyposażenie pracowników w wiedzę na temat zdrowych nawyków, czy zdrowego stylu życia.

Obszarów, w których można wesprzeć pracowników jest wiele, w każdej organizacji wygląda to inaczej. Ważne jest jednak, by dobrze je zdiagnozować.

Balans praca-życie, ekologia, rozwój…

 

W odpowiedzi na zdiagnozowane problemy pracowników prowadzone są różnego rodzaju warsztaty. Należą do nich warsztaty z komunikacji, asertywności, radzenia sobie ze stresem, umiejętność regeneracji, relaksu, zdrowego odżywiania,  dbania o kręgosłup, warsztaty dla rodziców, rozwój własny i wiele innych.

 

To jedynie przykładowe obszary, w których pracodawca ma możliwość poprawy sytuacji w firmie.

 

Natomiast najlepsze efekty przynoszą programy długofalowe. Pojedyncze szkolenia, ubezpieczenie zdrowotne czy karnet do klubu fitness nie przyniosą długofalowych efektów. Należy zbudować świadomość potrzeby rekreacji, zdrowego stylu życia wtedy pracownik sam we własnym zakresie, w swoim bezposrednm środowisku, wraz z rodziną będzie realizował swoje założone cele.

 

Nie bez powodu  pracodawcy właśnie w takich programach opartych na komunikacji bezpośredniej, dostosowanych do potrzeb ich pracowników, szukają rozwiązania aspektu zadowolenia i satysfakcji z pracy.

 

Nie ma jednego, prostego sposobu budowania świadomości balansu zdrowia i pracy. Jednak długofalowe, opracowane profesjonalnie programy przynoszą satysfakcjonujące rezultaty.

ABK GRUPA. WSZELKIE PRAWA ZASTRZEŻONE